Basisuitleg Ketogeen

Daniel Muller weet uit zijn werkzame periode als psycholoog binnen een Obesitas kliniek dat mensen met overgewicht vaak niet lekker in hun vel zitten. Binnen deze kliniek krijgen mensen met zwaar overgewicht een bariatrische ingreep in de vorm van een gastric bypass, maagverkleining of maagbandje. Deze ingreep gaat gepaard met een leefstijl traject met meerdere behandelaars; arts, bewegingsdeskundige, psycholoog en voedingsdeskundige. Hoewel hem het werk als psycholoog beviel, vond hij het jammer dat hij geen begeleiding mocht bieden op het gebied van voeding en sport. De reden om in 2015 zijn eigen bedrijf “Daniel Muller Coaching” op te richten.

“Sommige mensen schamen zich in zo’n grote mate voor hun overgewicht dat ze bepaalde activiteiten of situaties liever mijden.”

Verantwoord en effectief afslanken zonder honger

Daniel heeft veel tijd en energie gestoken in het lezen, leren en uitproberen wat werkt op het gebied van voeding. Met deze kennis heeft hij al honderden mensen succesvol geholpen af te vallen op een verantwoorde manier. Deze kennis wil hij graag ook met jou delen, zodat ook jij jouw doelen op het gebied van gezondheid kunt behalen.

Want afvallen is niet alleen minder eten en meer bewegen, er komt veel meer bij kijken. Niet iedereen heeft het er voor over om honger te lijden, weinig energie te hebben en eentonig te eten om maar af te vallen. En dat is ook zeker niet nodig, mits je het op de goede manier aanpakt. Ook gaat het bij afvallen niet alleen om hoeveel je eet, maar juist om wat je eet. Want wat je eet bepaalt hoe je lichaam hierop reageert. Het gehele lichaam wordt aangestuurd door hormonen en neurotransmitters. Vele van deze hormonen en neurotransmitters worden beïnvloedt door wat je eet. Door gebruik te maken van deze kennis kun je afvallen zonder honger te lijden en heb je tijdens het afvalproces voldoende energie.

In deze lezing behandeld Daniel Muller onderwerpen als

  • Afvallen en bijkomen
    • Meten van overgewicht
    • Het (gezonde) lichaamsvetpercentage
    • Invloed van hormonen en neurotransmitters, o.a. insulineresistentie
  • Het ketose-dieet
    • Macronutriënten: vetten, eiwitten en koolhydraten
    • Belang vezels, mineralen en vitamines
    • Ketose voedingsschema
  • Andere gezondheidsvoordelen ketogeen eten

Zondag 19 mei, 14.00-14.45 uur
Duur: 30 minuten
Maximaal aantal deelnemers: 30 personen.
Meer info over Daniel Muller.
Direct inschrijven.